Thursday, August 6, 2009

Tarikh Keramat..

arynie genap lar arwah ibuku berusie 44tahun p sayangnye aq tak dapat raikan bersamenye lagi..hanye yang aq mampu sedekahkan ayat2 quran padenye..aq terlalu merinduinye saban ary aq terkenang kenanganku bersamenye..banyaknye memori tercipta bersamenye..dye lah ibu terhebat dalam hidupku..kadang kala aq rasekan kehadirannye bersamaku..seperti selalu..aq mencium dan memeluk ibu..

Arwah ibuku seorang guru..kate anak didiknye arwah ibu seorang yang garang dan anak didiknye takut padenye..p bagiku walaupon garang kami adek-beradek tetap bebal huhu sampai kadang-kala arwah tak larat melayan kerenah kami yang amat nakal nie..aq amat rapat dengan arwah ibu bab aq anak tunggal pompuan..ape yang aq mahu pasti arwah ibu turuti kalo tak pasti muncungku panjang sedepa hihi

"Ibu,kakak amat rindukan ibu..sempena ulang tahun ibu yang ke44 nie akak nak ucapkan selamat ulang tahun bu..ary2 akak suram tanpe senyuman ibu..akak rindukan sume 2..kenangan kite sekeluarga..sekarang akak pergi sekolah akak dah tak dapat peluk cium ibu lagi..akak cembru tgk orang laen ade ibu p ibu da pg tinggalkan akak selame-lamenye..akak nak ibu tau yg akak syg sgt2 pade ibu.."



Ibu,
Dengarlah rintih hatiku,
Anakmu yang rindu dan sepi,
Masih kuterdengar suaramu..

Ibu,
Terlalu cepat kau pergi,
Belum puas ku nikmati,
Dibelai..dimanja..disayangi..

Apa saja ku pinta,
Tak pernah kau hampakan,
Bila aku kecewa,
Kau berikan harapan..

Bila aku menangis,
Kau pasti memujukku,
Bila aku gembira,
Kau senyum dan tertawa..

Ibu,
Walau kau telah tiada,
Pesanmu tidakku lupa,
Aku kan belajar..berusaha dan berjaya..

Al-fatihah buat arwah ibuku NORLELA BT OSMAN..



7 Orang Berkongsi Pendapat:

::KEGIRANGAN DUA CAHAYA:: said...

fatin...aku pn rindu kt mak ko...she was the best teacher i ever had.. :((

misz ATIN said...

aq rindu sgt kat arwah..
if u said she the best teacher u ever had but for me she was the great mother that i ever had dear huhu :(

aten said...

pity of u..
atin sabaar k..
u're the strong person to handle all those things..miss u so much..;)

misz ATIN said...

thanks aten..
kdg2 aq sunyi taw p apelah daya aq nie..
mish u 2 dear..

aimanhaziq said...

maby i x kenal u tapi mmg perit kan hilang org yg kite syg??tp kte yg hidup ni kene trus kn hdp....mmg i t'rase ble baca blog u..takziah i ucp kn..

misz ATIN said...

thanks ya aiman..
p kdg2 ketiadaan mereka wat kite jadi matang dalam tentukan life ker..
mungkin kalo mereka masih ade i tak dpt berdikari mcmne i skang..=(

aimanhaziq said...

ada hikmah nye...tuhn lg syg kan dorang,kte kene rdha je...tuhan x kan bagi dugaan kat hamba nya klu hamba nya x leh lalui...fateen cite gak pasal cite u kat i td...mmg i simpati sgt kat u...u mmg tabah...kdg2 i t'pk..i takt hilang famly i...tp 2 tetap akn blaku kn??