Tuesday, March 23, 2010

Pick The Star

Finally, aku berjaya menamatkan slot drama korea yang dah lama aku ikuti. Drama yang membuatkan aku perlu sabar untuk men-downloadnye dengan dugaan internet yang selalu lembap~~ Aku pun tak tahu macamane aku boleh tertarik nak ikuti dan terus ikuti slot tuh. Jalan cerita yang menarik dan ending yang membuatkan aku selalu senyum sorang2 ngee~~ Jom aku cerita sikit pasal drama korea yang aku ikuti nih.

Selaku pemegang watak hero dan heroin ~

Choi Jeong-won as Jin Pal Kang,
Anak sulung daripada 6 siblings. Masa awal2 drama nih, watak dye sungguh la macam wanita2 yang ada banyak duit. Bekerja sebagai wakil insurans di JK insurans kot. Actually adek2 dye 2 sume bukanlah adek kandung tapi just adek2 angkat yang di ambil oleh parents dye. Tapi selepas parents dye meninggal dalam kemalangan jalan raya dye jadi menyesal dan menjaga kebajikan adek2 angkatnye itu. Masa perangai dye macam s#i@& dulu dye ada meminati seorang lawyer di syarikat dye bekerja. At last dye berubah menjadi seorang wanita di mata lelaki setelah dye bekerja menjadi maid di rumah lawyer tuh.


Kim Ji-hoon as Won Kang Ha,
Ha ni la lawyer yang aku maksudkan tuh. Hensem gek lah. Putih mata tengok mamat korea nih weyh hehe gatai la aten nih ! tett ! ngee~ Mamat nih masa mula2 lagilah bapak poyo gile babeng lak an. Dah ah belagak pas 2 asyik nak marah2 jep. Ha ambek kaw aku lepaskan kemarahan padahal cerita je tuh haha Yela mula2 2 cukup menyampah dengan dye nih tapi setelah aku tahu cerita sebenar, dye jadi begitu disebabkan masa silam dye larh. Lepas beberapa bulan PAL KANG jadi maid kat rumah dye, tah macamane dye jatuh chenta dengan minah tuh. Ingat senang ke KANG HA ni nak jatuh chenta beb ??


KANG HA dan PAL KANG

Antara watak2 lain lak ~

Shin Dong Wook as Won Joon Ha,
JOON HA ni plak aku dapat lihat seorang jejaka yang cukup perfect untuk seorang wanita. Sifatnya yang cool buat aku suka tengok dye. Dye ni pon suka pada PAL KANG jugak taw. Dye merupakan adek kepada KANG HA tapi tak silap aku lain mak kot. Dye nih suka melayan kerenah adek2 angkat si PAL KANG tuh. Dye banyak mengalah dengan abang dye termasuklah soal chenta. Dye ada cakap tak guna kalau cuma dye je yang sukakan PAL KANG kalau hati PAL KANG masih pada KANG HA. So sweet kan ??

Lee Kyun as Woo Tae Gyu,
Mamat ni plak merupakan anak saudara kepada KANG HA dan JOON HA. Dye nih selalu buat aku ketawa taw. Perangai memang macam budak2. TAE GYU ni pon suka pada PAL KANG jugak haha ! Dah semua berebut nak minah tuh. Dye ni sanggup buat apa sahaja asalkan PAL KANG suka pada dye tapi sayang dye tak dipandang langsung ok ! Dan dye ni jugak selalu kena siram dengan air pancut dalam toilet oleh pakcik2 dye. Memang akan ketawa bila tengok dye pegang watak nih..

Chae Young In as Jung Jae Young,
JAE YOUNG nih merupakan cucu kepada president JK insurans tuh. Mula2 tengok amat tak suka dengan minah ni. Yela tahu la pangkat tinggi tapi tak payah la nak berlagak sangat. Dye nih sayangkan KANG HA tapi sayang KANG HA tak pandang dye sebagai seorang perempuan. Means nak dijadikan teman hidup la, kowang jangan fikir lain plak haha ! Macam2 dye buat supaya KANG HA akan berkahwen dengan dye tapi yela macamane pun Sikit sayang pun KANG HA tak tunjukkan pada dye. JAE YOUNG nih jugak rupa2 nya adalah kazen kepada PAL KANG. Pelik tak ???

Ending story ~ KANG HA dan PAL KANG akhirnya bersama. JAE YOUNG dengan ikhlas melepaskan lelaki idamannya dan mendapat kekasih hati baru. Nak tahu siapa ?? Merupakan adek kepada KANG HA iaitu JOON HA. Sooo sweet sampai terbawak2 dalam mimpi aku.. ngeh3 Takde lah gurau jep hehe !

Antara slot2 dalam drama nih

Antara pelakon2 dalam drama nih

From left KANG HA, JOON HA dan TAE GYU



3 Orang Berkongsi Pendapat:

farah said...

salam shabt memng minat cite korea erk>>(^_^)

farah said...

salam shabt..memng minat cite korea erk(^_^)
cite dorang memng besh pun

Fatin Ruslin said...

wsalam cik farah..
bawu nak berjinak2 dengan korean movie nih hehe
memang besh ar.. =)