Wednesday, July 20, 2011

Rinduuuuuuu~

Assalamualaikum~

Lebih kurang dua minggu je lagi kita nak menghampiri bulan yang kita tertunggu2 saban tahun bukan ? Dan kita hanya mampu panjatkan kesyukuran kepada Allah sebab kita masih bernafas sampai ke saat ini. Esok lusa belum tentu umur kita panjang kan ?

Malam ni tiba2 teringat kat ibu.. kat ayah.. Suddenly rinduuuuu sangat kat dorang. Bukan tak ingat kat dorang tapi malam ni rasa sangat2 rinduu. Kadang2 rasa macam tak percaya mereka dah lama tinggalkan aku dan adek2. Kalau dulu aku dan adek2 memang tak boleh dekat, memang akan berperang. Tapi harini, aku dengan adek2 dah terpisah. Dah jarang sangat berjumpa. Kadang tu rasa rindu jugak, adek2 tak rindu kat aku ker ? ='(

Ibu,, kakak rindu ibu. Kakak rinduuuu sangat kat ibu. Kakak tak pernah lupa kat ibu.. kat ayah.. Kadang2 kakak sedih bila orang cakap kakak tak ingat kat ibu & ayah. Dalam hati kakak tak ada siapa yang tahu bu. Kakak perlukan ibu sekarang. Tapi ibu tak ada. Hari2 kakak tunggu ibu, ibu dah tak pernah datang. Kakak rindu nak makan dengan ibu.. dengan ayah.. dengan adek2.. Semua tu dah tak ada bu. Dah tinggal kenangan. Kakak tak tahu nak cakap dengan siapa. Kakak simpan sorang2. Sebab orang tak faham apa kakak rasa. Apa kakak lalui. Kakak nak ibu. Kakak nak peluk ibu. Kakak nak ibu tidur dengan kakak. Sayang kakak macam sikit masa dulu. Walaupun kakak selalu buat ibu marah, ibu tetap sayang kakak kan. Adek2 insyaAllah sihat bu, kakak dah lama tak jumpa faiz. Erry kakak baru jumpa minggu lepas. Makin lama makin gelap kakak tengok dorang. Faiz dah dismissed bu. Kakak pun dah tak tahu nak cakap apa. Dya patut bersyukur dengan apa yang dya ada. Sebab dya tak lalui macam apa yang kakak lalui. Takpelah, mungkin satu hari dya akan belajar daripada kesilapan dya kan. Kakak selalu doakan dorang. Semoga dorang pun selalu doakan ibu.. ayah jugak. Kakak nak ibu tahu, kakak sayangggggg sangat kat ibu.. kat ayah.. Kalau lah boleh masa tu diputar kembali, kakak takkan buat ibu marah.. ayah marah.. Tapi tu semua bukan kerja kakak. Tu kerja Allah kan. Kakak pun tak tahu bila kakak akan pergi. Macam ibu.. macam ayah.. Kakak rasa kakak berhenti sini dulu. InsyaAllah bila kakak rindu pasti ada lagi coretan buat ibu & ayah. Al-fatihah ;'(





6 Orang Berkongsi Pendapat:

♥♥CiK LaLa's♥♥ said...

singgah kat cni..:)
sy harap awk sabar...
kite senasib..
sy x dpt tgk mak sy lg..
hanya kite je tau kan ape prasaan kite skarang..

aisha said...

sabar ye kak atin...
Tuhan lebih sayangkan dyorg...
mgkin ada hikmah sume y jd ni...
lau kak ten rindu sedekah al-fatihah n doa byk2 tok dyorg...

kte taw kak ten kuat..
ktorg slalu ad tok kak ten :)

gadis melayu said...

menangis baca.. semoga roh mereka dicucuri rahmat.. Al-Fatihah..

miszATIN said...

cik lala~

yup.. betul tuuu ;')

miszATIN said...

aisha~

yupm i know korg selalo ade dengan kak ten.. thanx korang =)

miszATIN said...

tia~

thanx.. al-fatihah =')