Saturday, April 17, 2010

Aktiviti yang tidak dirancang

Alhamdulillah,, hari ini cuaca tidaklah sepanas hari2 lain. Sejak2 nih hujan di sebelah petang amatlah dasyat sekali. Macam semalam hujan yang begitu lebat dengan kilat dan guruh yang berdentum2 sampai lappy aku ter-off sendiri. Kilat sudah hentam letrik rumah aku. Disebabkan terlalu takut aku pun men-shut down lappy kuh, takut kena lagi sekali kang kondem lak lappy aku. Jalan terbaik adalah dengan mendiamkan diri ( tidow la tuh ! haha )

Sebenarnya entry kali ini takde kena mengena pun dengan hujan segala bagai tuh. Petang tadi aku dapat mesej dari saudari safiah ajak keluar bersiar2 ( ayat skema sikit ) dengan ayahnya. Dye ajak g main bowling. Aku pun tengah takde kerja nak buat so takde hal la bagi aku. Fuh,, main bowling dengan peserta daerah eh ?? ( bolehla dari bukan wakil kan ), ingat aku tak terer ker ?? Aku ni Raja Longkang tau tak haha

So around 4.30pm gtuh kami pun menuju ke destinasi~ Leisure Mall. Mula2 tuh dapat link hujung sekali. Fuh, selamat so takde lah orang akan menyaksikan aksi2 kami nih. Alih2, link tuh buat hal lak so pindahlah ke link sebelah. Dok syok baling2 masuk longkang tett! link buat hal lagi dan kami diarahkan bertukar ke link tengah. OMG !!! haha Ok ! Layankan aje. Tink ! Tiba turn aku nak menjatuhkan pin segala bagai tuh,, pandang pada sasaran ye dan..... opocot !! bola terbaling ke belakang haha ! Aduh,, bapak segan aku jadinya. Dah lah link sebelah budak2 lelaki tengah main,, apa lagi kaber macam takde pape berlaku lah.

Sepanjang aku main bowling nih, inilah first time bola aku terbaling ke belakang ok. Mungkin sebab tangan aku yang licin time tuh, orang main kaw sibuk makan kan haha Tapi takpe ah jadikan kenangan terlucu pada hari ini ok ?? ngee~~ Actually,, aku kurang sikit game bowling nih sebab tangan aku pengkor time nak baling. Tapi nak buat macamne kan dah itu skill aku hehe Untuk first game aku dapat around 40++ point je but for second game aku dapat 95 point. Punya happy time itu even tak lepas 100 point pun. Tak boleh nak challenge son dengan ayahandanye.

So after that kiteowang pergi karok lak dekat sebelah bowling tuh. Chantek jugak tempat nih. Melalak untuk sejam je dan charge yang dikenakan tak silap aku rm15. Oklah lah untuk sejam kan ? Penat dah dok buat konsert yang takde orang datang tengok tuh, ayah son bawak kiteorang pergi mencekik plak. Lokasinya adalah di LC CATERING. Pernah pergi situ dengan my besties dulu and makanan dye boleh tahan sedap ah. So kalau korang datang jaybee jangan lupa singgah di LC CATERING ok ?? Tak tipuu sedap weyh. Memang senak perut aku lepas tuh. TERIMA KASIH ye pakcik SHAFE'IE. Nanti duit saya dah berkepul2 saya belanja pak cik plak ek.

Aktiviti sudah selesai dan pulang ke rumah dalam keadaan yang selamat. Haha ayat aku memang begini, harap maklum. Masa turun dari kereta tuh gelang yang aku pakai tersepit kan pintu. GOSH ! Habis putus rambu2 dye. Sangat sedeh lorh. Sebab tu gelang arwah ibu belikan. Tapi apekan daya sebak giler masa jalan masuk rumah. Aku berjanji lepas ni aku takkan pakai lagi gelang tuh. Biarlah jadi kenangan sampai bila2 eventhough rambu2 dye dah putus. sob.. sob.. Masuk bilik dan terus meng-on9kan diri. Terasa penat plak nih,, layan jela pict2 nih k. Ada yang tak clear im sorry ( tiru trademark amir raja lawak ) Cau dulu people, SALAM ! =)

Peace yo !!

Cara tak balingan si tangan pengkor nih =_+

Minah nih memang terer tang game nih..

Minah ni lak bawu belajar nak main. Well done sha !

Bz buat seketika ahakz !

Bersama safiah shafe'ie

Snap by shon..

Ha.. tengah tunggu makanan sampai..

Nilah gelang yang aku maksudkan tuh =(



0 Orang Berkongsi Pendapat: