Friday, March 9, 2012

Kenangan itu~

Assalamualaikum~

Harini 9mac2012, kenangan itu menjelma kembali setelah setahun demi setahun aku cuba untuk tidak mengingatinya. Maybe menjadi kenangan terpahit dalam hidup aku bila orang yang kita sayang tidak lagi bersama kita. Bagaikan satu tamparan hebat bila mendengar berita orang yang kita sayang pergi meninggalkan kita untuk selamanya. Apa yang aku nak sampaikan bukan nak menyentuh sensitiviti siapa2 tapi aku cuma nak reminds, hargai mereka selagi mereka ada.

Ibu tahu, kakak cuba nak jadi kuat macam ibu. Tapi kadang2 kakak rasa kakak takde kekuatan macam yang ibu ada. Kadang2 kakak rasa kakak jatuh bu. Kakak nak ibu ada dengan kakak. Orang selalu cakap kakak kuat, kakak tabah tapi hakikatnya orang tak tahu kakak dah takde kekuatan nak terus lalui perjalanan hidup yang masih panjang ni bu. Kakak tahu jodoh, ajal, maut bukan kerja kita tapi saat kakak takde semangat kakak cuba cari kekuatan ibu. Kalau dulu ibu selalu usap rambut kakak before tidur, ibu selalu ikut mana kakak pergi, ibu sana ibu sini tapi sekarang ibu dah takde dengan kakak nak buat semua tu. Sampaikan ada sedara yang cakap dengan kakak, macamana life lepas ibu dah takde sebab dulu kakak bergantung kat ibu. Masa tu kakak rasa macam nak nangis bu, rupanya baru kakak sedar ibu dah takde dekat dengan kakak lagi.

Kalau dulu di awal pemergianmu, aku sering fikirkan apakah aku mampu harungi pancaroba dunia tanpamu disisi ? Selepas 6tahun pemergianmu, tak dinafikan aku kuatkan diriku untuk menjadi sepertimu. Aku takde kakak, aku takde abang nak bergantung harapan. Sakitmu aku cuba mengerti walaupun aku bukan ditempatmu. Jeritanmu buat batinku turut rasa kesakitan itu.

Kesetiaan terhadap suamimu buat aku rasa bangga menjadi anakmu. Susah senang bersama. Alangkah beruntungnya dirimu ayah mendapat bidadari seperti ibu. Setia saat susah dan senang. Kesakitan yang ayah lalui turut dilalui oleh ibu. Doaku panjatkan padaMu semoga cinta hatiku dapat mengekalkan hubungan yang dibina hingga ke syurga.

Kenangan tetap menjadi kenangan. Tak dapat diubah ketetapanNya. Namun jauh di sudut hati ini, semoga kenangan itu tetap terpahat dihati hingga hujung nafas ini. Mungkin kita boleh dapatkan 10 orang anak tapi kita cuma akan ada seorang ibu dan seorang ayah yang akan sanggup berkorban apa sahaja. Mungkin bagi yang masih ada keduanya tak merasai apa yang kami lalui. Percayalah masa itu akan tiba bila2 dari sekarang. Bersedialah untuk itu dan hargailah mereka selagi mereka masih mampu tersenyum untuk kita. :)

AL-FATIHAH buat ibuku NORLELA BINTI OSMAN~
Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang yang beriman & solehah. Aminnnnn~




8 Orang Berkongsi Pendapat:

Fatin Ramlan said...

jangan ar nangis :'( btw.. tarikh tu suppose to be.. 9MAC2012 kan .. -.-''

miszATIN said...

suppose mac kan, dah tukar :)

Lys said...

sabar yerk miszATIN..

AwieKashi said...

chill lar...takmo camnie...tamo camnie.. =)

miszATIN said...

lys~

okay thanks dear :)

miszATIN said...

amri~

yeahh aku okay lah :)

aree said...

Just stay strong ya.. I know u can. :) Setiap yang berlaku,ada hikmahnya...
InsyaAllah,sentiasalah berdoa untuk mereka.

miszATIN said...

aree~

aminnnn :')