Tuesday, February 23, 2010

Suka Duka Kehidupan

Wahh malam ini baru aku mampu nak ber-blogging. Mood takde larh plus semalam balik sakit kepala. So tak dapat larh nak updated blog semalam. Actually orang yang aku maksudkan tuh membe baik aku sendiri. Aku keluar dengan oja semalam. Manalah nak keluar dengan boipren kan, so mereka2 tu jela yang aku sayang sekarang. Truly comes from my heart ok. Aku ingatkan semalam adalah hari yang bahagia buat aku. Tapi tu lah orang cakap ingatkan panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari. Ha macam tu la perumpamaan yang aku maksudkan.

Aku sampai dekat maybank around 10++ am gtu. Oja sedia menunggu aku di sana. Sebab aku tertinggal bus, so i decided to take cab sajelah. Alah bukan jauh mana pon, so takde hal bagi aku. Masa sampai bank, dari jauh aku dah nampak oja. OMG !!!! Oja was wearing tudung ala2 pink just same with me lorh. Dah tak terkata dah aku masa tuh. Nak ketawa berdekah2 dah. Mampos orang cakap macam2 nanti hehe !


Setelah semua hal selesai, aku pon membuka beg kuh sebab nak ambil purse. Bongkar punya bongkar, TAK ADA !!!! Masa tuh memang agak seram sejuk bagi aku tapi bila tengok kad pengenalan ada pada aku, keseraman tuh sedikit kurang. Ic yang penting ok ! Bila aku tanya balik pada kaunter yang aku pergi tadi that abang said he dont know anything. Huhu Memang sedey tapi aku kental haha So takla menangis. Oja cakap kalau kena kat dye mesti dye menangis. " Ye oja, Aku tahu pasti kaw akan menangis bila benda ni berlaku kat kaw punye " hehe !

So now aku tidak mempunyai walau sesen pon ( bohong nih ! haha ) Ada la seringgit dua yang dok selit2 kat celah2 beg tuh tapi tak cukup untuk pergi lunch ok. Then aku pun decided nak pergi Cimb nak keluarkan duit. Alhamdulillah duit masih ada ;) After that both of us melangkah ke jusco. We went to SR sebab dah janji nak lunch sana kan. Oja pilih kek indulgence dan oreo milk shake while aku macam biasa lah spagetti meatball beef dan green apple kasturi. Dalam hati aku cukup yakin yang purse aku akan aku dapat balik. So i just ignored about it. Aku berserah sahaja.

After that aku just jalan2 jap cuci2 mata. Boleh la tengok2 present untuk busu dan kala. Aish kenapa lah birthday mereka dekat2 nih, budget yang diperlukan mungkin sedikit besar. Mungkin sedikit lambat kot present mereka tuh. Sorry ya aunty2 kuh. Aku dan adek kuh nak beri yang terbaik buat kalian berdua. Sabar menunggu~~

Masa dok jalan2 tuh, kiteorang merayau kat tempat ungku azrul dan azhar bekerja. Ala takde customer pon, so kacau2 lah mereka sebentar. Hari ni birthday ungku azrul. Yup, happy birthday kawanku ! Moga kaw akan bahagia dunia dan akhirat. Then jalan2 terjumpa kak syikin plak. Fuyoohh akak nih memang lawo taw, cun melecun beb hehe ! Ada sapa nak sila tinggalkan number telefon gambar akan di pos kemudian hehe ! Motifnya supaya akak tercayang tuh cepat kahwen ngee~ Sebenarnya masa dok jalan2 tuh mineral dalam beg aku tak tutup ketat. Nak dijadikan cerita air mestilah keluar kan. Maka basah lah beg aku huhu ! Kebetulan aku dok bawak buku kpp ( memandu ) habislah kuyup. Saya sedang bersabar nih. Apalah ujian yang terpaksa ku terima ini. Walaupun nampak remeh tetapi memerlukan kesabaran yang tinggi ok.

Bak kata cikgu radzif, setiap yang berlaku itu ada hikmah yg Allah tetapkan. Jgn la kita anggap kita ni malang. Kenapa cikgu radzif kata begitu ??? Sebab at the moment aku rasa diri aku malang. Tapi aku sedar ini bukan malang, betul kata cikgu tuh. Inilah dugaan namanya. Orang panggil dugaan kecil ( ok tak ??? ) Suka2 aku je bagi nama kan.


Hari ini tanggal 23 februari 2010, ada berita gembira buat dirikuh. Gembira ker ?? Gembira lah kot hehe ! Purse aku sudah dapat dikenal pasti ngee~ Sebab terlalu excited, aku telah menelefon oja. Biasalah mula2 nak cerita pasal tuh jep dah lama2 macam2 cerita plak dah keluar. Alhamdulillah, aku bersyukur sangat. Ada akak yang kerja kat maybank jugak yang jumpa. Thanx ya kak rozana. Lupa plak nak cerita, masa aku pergi maybank tuh, ada seorang mamat chumeyl taw. One of the executive la kot kat situ. Suka tengok muka dye. Ingatkan masa pergi ambil tadi dye masih ada tapi tak nampak pon batang hidung. Maybe dah balik kot. Ngee~ Gatainya kaw nih ten !! hehe Ala sekali sekala gatai takpe kan ??

Oklah aku stop dulu. Bahang la malam nih. Tak tahu la boleh tidow ke tidak malam nih. Aku tak upload banyak picture takut korang buhsan plak tengok minah pink dua ekor nih hehe ! Nyte all ! =)

Alhamdulillah kenyang sudah ~

Sangat sedih memikirkan apa yang terjadi semalam~

Amek kaw ! Minah pink dah mula beraksi ! ~

Ungku pun mahu tumpang sekaki jugak join pinky dua ekor nih he2 ~



0 Orang Berkongsi Pendapat: