Sunday, November 14, 2010

Duluuu.. Kiniiii..

What's up people..
Actually dah berhari2 home sweet home. Tapi baru hari ni aku sempat berblogging. Why ??? Sobab dirikuh dok masyukkk melayan 2 novel and im done ! Lepas nih stop jup nak habiskan tengok dvd korea plak, ada 2 movie plak tuh.. Yeahhh !! Tak sabar sungguh sobab this time sorang pun tak boleh kacau aku nak tengok movie !!

Masa balik petang jumaat lepas aku sangat berharap nenek aku masak kari itu, adalah pebret saya !! Sebab saya dah lama nak makan itu kari. Tapi amatlah kecewa sebab balik2 je ada nasik goreng. Lupa hari tu adalah hari jumaat. So lunch aku hanyalah 3 karipap daging kentang.. Amatlah delicious oke dah ah mahal sebijik tuh rm1.50 okeh !! Petang tuh dengar nenek jerit dari bawah suruh turun cepat makan kari. Yabedabeduuuu !! Cehh nak tahu kenapa aku nak makan kari ?? Sebab aku nak makan dengan cili goreng !! Korang pernah makan tak ?? Sodap den cakappp. Lagi2 dilenyek dengan kentang yang dah direbus plus hancurkan dengan cili goreng tuh tadi and gaulkan dengan bawang. Tapi dah lama tak buat laa.

Bercerita pasal nih kan, aku lah pembawa virus dalam rumah tuh. Makcek aku yang berketurunan jawa tuh pun dari tak reti makan sampai sekarang bila masak kari mesti dya goreng cili sekali. Aku hanya tersengihhh jela. And malam tuh masa aku tengah makan adik sepupu aku yang baru standard 2 pun sebok nak sama. Ayoyo beribu kali aku suruh dya buang biji cili dya, kang dya melalak kepedasan dah satu hal. Tapi superb la lu lil bro !! Sebenarnya ni makanan mamak. And aku memang keturunan mamak belah atok aku kat singapore. Dulu ibu aku la yang selalu buat. Aku mamak tau tapi cerah mariii sebab belah ayah aku ade mix dengan jepun ( nenek aku cakaplah ) Adik2 aku tuh pun dulu cerah lebih kurang aku tapi dorang sudah gelap sekalang lorhh. Sape suruh berjemur kannn ??

Well apo kehel panjang no membebel ni ehh. Oklah saya sudah rindo sama budak bilik saya. Rindo mahu bikin kecah nak kasi kacau sama mereka. Nanti next week nak pergi kl dengan 3 dari mereka, dapatlah jumpa balik kan hehe Dak bilik aku nih ramai yang dapat matrik rupanya tapi mereka memilih uiTM jugak untuk sambung study. Setiap orang ade sebab tersendiri untuk buat keputusan kan ??


Ini olang mesti ada mane2 oooo

Nama dya zati nadira.
But ai panggil dya zatia.
Dya dak kos akaun.
Ini olang selalu teman saya pergi mana2.
Otak dya memang laju kalau buat kira2 nih.
Nice to meet u dear !

Nama dya ezzati.
Ai panggil dya zatib.
Dya ni budak banking.
Minachi ni pun selalu follow ai pg mane2.
Rumah kami pun tak jauh area permas jugak.
Suka meronggeng dengan dya.
Pernah buat kerja giler dengan dya jugak haha

Nama dya fieza khalila.
Ai panggil dya fieza je.
Dak akaun jugak.
Selalu saya kacau orang tapi dya nih suka kacau saya
Sangat noty la u nih, i likeeee haha
Maaflah kalau kadang2 nada tertinggi dengan kamo sebab kamo buat saya geram jep.
Ade je modal dya nak kacau saya.
Tapi saya sayang kamo lorhh

Yang kecik molek nih nama dya aisyah shahrom.
Ai panggil dya kak ain.
Dak akaun kak ain nih.
Umur dya same dengan ai kebetulan kiteorang alami nasib yang sama jugak.
Selalu sakat dya sebab panggil dya kakak and she dont like ai kol dya kakak hehe
Ayat dya selalu cakap kalau geram " jangan sampai saya cium awak karang " haha

Si cantik manis nih fatin zulaikha.
Ai kol dya fatin je.
Sama nama dengan ai kan ?
Comel macam ai tak ?? hehe
Dya dak kos akaun gak.
Seorang yang lembut orangnya.
Mempunyai gelak yang cumey.

Minah nih nama dya raizatul amizah.
Ai panggil dya rai jep.
Sama kos dengan ai bisnes study.
Minah paling kecoh dalam bilik.
Tanpa dya bilik sunyi.
Gelak je dah seribu batu boleh dengar wooo
Korang ade tak ?? haha

Nama dya aisha.
Kol dya sha jep.
Dak akaun minah ni.
Paling teruk kena sakat dengan kami plus cepat tersentuh.
Kalau kena sakat mesti dya nak nangis tapi kunun2 kuat haha

Nama dya siti zunnurain zulaikha.
Panggil zunu jep.
Dak kos bisnes.
And sangat aktip sampai nak terbalik bilik.
Panjat memanjat memang kerja dya.
Addicted pada dance and selalu pergerakan mesti ade dance.
Selalu buat kami ketawa dengan teletahnya.

Nama dya nurul ateeqah.
But ai kol ika jep.
Budak kos akaun.
Tak berapa rapat sebab dya tak aktip sangat.
And jarang join kiteorang.
Bdw, neet to know you.

Nama dya nabilah zulaikha.
Panggil bella jep.
Dak kos bisnes.
Seorang yang tak suka bercampur.
Since korang kenal dya, sangat lah suka ketawa.
Walaupun muka cam poyo je tapi hati baik tuuuue.

Nama dya siti hajar.
Ai kol dya jaja jep.
Same kos bisnes jugak.
Tau lah amek bisnes kan, start buka bisnes kecil2 lan.
Nak buat facial boleh datang bilik kami la yee.
Rajin betol dya wat kita yang tengok nih pun rasa penat.
Pandai pancing customer ini olang lorhh.

Tulah dya al-kisah budak bilik saya. Doblah orang kesemuanya. Apa ?? Ramai ?? Taklah kut walaupun tahu korang ade yang sorang, berdua or berempat kan. Tapi kat kolej aku 12 tu lah paling sikit tau sebab ade bilik yang sampai 16, 20, and 34 orang.. Haaa How come ??? Bersyukurlah ye.. Masa balik hari tuh aku lah merupakan orang terakhir yang balik dalam bilik aku tuh. So clearance sudah pastinya dibantu oleh kak ain, zunu and zatia. Rasa macam baru masuk bilik masa mule2 dulu, still kosong jep. Jumpa next sem la korang yeee. =)


Kalau dah takde keje macam ni lah jadinyaa..

Kusung... Locker yang telah dikosongkan

See ??? Tiada sebarang kekotoran dibuat oke..



2 Orang Berkongsi Pendapat: