Monday, February 1, 2010

Sahabat Sejati..

Bila kita bercherita tentang sahabat dan kawan ni, besar skop nye.. Tapi kowang sedar tak mostly masa kita banyak kita habiskan dan buangkan untuk para sahabat terchenta. Bukan maksud aq family tak penting tapi jiwe kita lebih serasi dengan sahabat kan. Maybe ade beberapa percent yang akan menafikan statement aq nie sebab ada juga yang menjadikan ibu mereka sebagai sahabat mereka. Ya ! tak dapat dinafikan ye.

Tapi tujuan aq post entry kali ni sebenarnye nak meluahkan apa yang pernah berlaku sikit masa dulu. Ya mereka memang boleh dikatakan rapat denganku disebabkan kami pernah jadi classmates. Maybe sampai sekarang mereka masih terguris denganku even mulut menidakkannya. Aq pernah keluar bersama mereka dan satu kejadian yang aq tak rancang pon, kami balik agak lewat. Itupun disebabkan kami menunggu transport untuk balik. Apakan daya naseb tak menyebelahiku apabila family aq amat marah dan memarahi membe2 ku. Memang tidakku sangka. Kowang tahu apa aq rasa time tuh ?? Perasaan marah + geram + sedey semua sudah bercampur2.

Aq terus masuk ke bilik tanda protes ku. Kesian mereka, sedangkan itu salahku tapi mereka plak yang dipersalahkan. Guys im really2 sorry atas kejadian tu. Kalau aq tahu akan berlaku macam tuh memang aq tak balik that night. Aq tetap kena marah kan ?? Aq tahu kowang masih marahkan aq. Mr Y, aq tak tahu kenapa kaw masih nak berkawan dengan aq even kaw tahu aq kan kawan paling teruk pernah kaw ada ?? Maafkan aq. Aq jadi serba salah selepas kejadian itu.

Walau apa pun terjadi aq masih berpegang pada prinsip aq, selagi kita tak buat salah kenapa kita takut nak mengakuinya kan. Aq bukan lah jenis gurl yang liar tapi aq juga mahu luangkan masa bersama kawanku. Bukannya hari2 aq begitu just sekali sekala. Tapi mereka tetap tidak akan memahami aq. Aq sedar aq nie bukanlah anak/cucu yang baik. Takpelah as long as aq kenal siapa diri aq, itu pon dah cukup baik kan.

Kadang2 aq dah takut nak berkawan rapat, yela takut benda yang sama berulang. Kita ni manusia biasa yang tak lari dari buat silap kan. Tapi Allah tetap temukan aq dengan kawan2 aq sekarang. Buat bobo, oja, salma, piah dan marni aq nak minta maaf andai sepanjang kita menjalinkan tali persahabatan ni aq pernah "ter" dengan kowang ker. Aq tak sangka kita akan bersama sebagai sahabat karib. Sungguh ! aq tak percaya. Yela kita semua dari latar belakang yang berbeza tapi kita tetap boleh easy going kan. Aq sayangkan friendship kita dan juga kowang. Hopefully hubungan kita tak akan putus. I always pray for it. Harap2 kowang jugak.

Buat sahabat2 yang rapat denganku, ( Deep DoDo, qila, pza, raihan, faten, saliza, izzatie, itcha, rozaira, farah, zawin, aien, sahza, jojo, ungku, wan, yazid, paan ) mintak maaf kalau ada yang tak sebut, korang semua akan tetap segar dalam ingatan aq sampai bila2. Tanpa korang aq tak kenal erti sebuah persahabatan. Tak kenal erti pengorbanan buat sahabat. Banyak cabaran yang kita lalui bersama. Aq ucapkan terima kasih kerana sudi menjadi a part of my life dan aq cukup menghargainya.

Akhir sekali, betul kata orang tanpa kawan dan sahabat mungkin life kita tak seperti sekarang kan guys ??? Even aq dah tak ada parents tapi aq masih ada kawan2 yang still anggap aq sebagai kawan. Thanx ya ! Buat meraka yang selalu mengkhianati kawan, tikam kawan dari belakang, ada perasaan hasad dengki sedar lar wahai manusia. Balasan tetap akan diterima bawak2 la bertaubat. Bak kata bobo, what goes around will come around. Rasanya entry kali ni dah macam untuk HARI SAHABAT sedunia dah hehe ! ok lah tu kan =)


















2 Orang Berkongsi Pendapat:

sitisaliza said...

aku rindu kawwww.....
ble nk jumpeee....
cyes aku kate..
aku touching ngn ko time ko dtg xgtaw aku tuh..huhu
tp tape..
len kli kite jumpe taww....
caaaaaaaaaayunk kaw...

Fatin Ruslin said...

aq nk mintak maaf ok cayunk..
aq memang tak ingat langsung, aq ingat ko takde kat klang mase tuh..
aq pon windu kat ko, kwn2 aq..
masakan tidak aten ley jumpe aq sebab dye dah byk kali cakap turun kontek dye tp kdg2 aq lupe..
nanti aq balik sane kite jumpe taw..
takmo ar sedey2 dah..
im so sorry k.. =)