Tuesday, September 7, 2010

Entry khas~~

First of all.. Nak minta maaf sangat2 kat beshwen aku sebab lama kot dye tunggu pict dari aku. Ada masalah sikit lah sha bukan niat aku nak lambat2 kan upload pict tuh. Sabar ye yunk~~ Dari sehari ke sehari aku nak hupdate blog kuh ini tapi sebab penat teramat terbantut dah niat aku tuh. Mana tak nya dari hari jumaat hari tu kut hari2 aku keluar tak dan nak duduk rumah sejak balik. Ada je aktiviti aku hari2 kan. Hari rabu je dapat duduk rumah buat apa2 yang patut sebab hari khamis nak keluar lagi. Penat tapi sebab dah janji dengan orang so janji kena tepati, ye dakk ??

Esok macam rajin nak buat conflakes coklat and madu rasenya. Barang2 semua dah ada just operasi je perlu dijalankan. Harap2 esok sempatlah nak buat, bukan untuk kuih raya pun just buat untuk orang2 dalam rumah ni nak makan. Bukan susah mana pun tapi tu lah masa dan masa. Insyaallah~

Esok jugak hari yang sangat busy sebab pak long nak sampai esok. Bawah semua dah kemas chantek just bilik je belum habis kemas dan itu pasti kerja aku. Wahai adik2 kuh janganlah ko orang buat sepah lagi, penat akak kaw nih nak kemas tau tak. And stop lah main game tuh kejap sebab ko orang main buat akak ko orang rasa sentiasa nak naik hanto ! Nasib baik lah pak lang sampai hari khamis kalau tak rasanya memang aku dah kena bambu dengan nenek kemas malam nih jugak. Rileks ya nenek kuh~~

Entry kali ni jugak sebenarnya entry khas buat dua sahabatkuh yang baru sahaja kehilangan bonda terchenta. Im speechless bila dapat tahu hal ni. Yela macam tak percaya je kan. Lagi aku tak percaya sebab dua orang nih memang kawan baik. Seminggu lepas mak burn meninggal mak jojo plak meninggal. Innalillah~~

Korang, aku tahu korang kuat nak tempuh dugaan nih. Aku tahu korang lagi kuat dari aku, kalau aku mampu lalui semua nih kenapa korang tak boleh kan. Korang lelaki aku tahu tanggungjawab korang lagi berat tapi korang tak boleh rasa putus asa nak teruskan hidup. Korang kena fikir yang ada orang lagi teruk diduga daripada kita. Aku tahu aku tak rasa kehilangan orang tersayang tika kita semua sedang buat persiapan nak raya kan. Yee tu yang buat aku tak terkata apa. Amat perit nak lalui kan ??

Tapi sebagai kawan yang rapat dengan korang aku tak nak tengok kawan2 aku jatuh sebab tak kuat nak harungi dugaan. Allah takkan uji hambaNya kalau hambaNya tak mampu nak tempuh. Mulut kata semua ok, sabar dan etc kannn tapi dalam tak ada siapa yang tahu. Aku jugak pernah lalui dulu. Sampai aku naik bosan dengan perkataan sabar yang sentiasa orang cakap dekat aku. Tapi korang sedar tak yang sabar tu yang selalu buat kita fikir sejenak yang kita harus redha dengan semua ni.

Burn, kaw abang paling tua bawah2 kaw semua adik perempuan. Besar sangat tanggungjawab kaw burn. Aku tahu kaw nak bagi yang terbaik buat dorang semua tapi diri kaw jangan lupa jugak. Orang keliling hanya mampu advice kaw tapi diri kaw sendiri kena kuat.

Buat readers semua, aku cuma nak cakap macam mane aku sentiasa ingatkan kawan2 aku yang semua nih hanya pinjaman buat kita. Kita kena sentiasa bersedia untuk kehilangan mereka. Bukan aku nak takutkan korang tapi inilah hakikat yang kita terpaksa terima. Setiap hari pasti ada yang menangis gembira menerima ahli baru dan pasti ada yang menangis kehilangan juga. Benda nih sentiasa rotate dalam life kita.

Bagi yang kehilangan orang tersayang di bulan yang penuh barakah ini salam takziah dari aku. Harap korang kuat dan tabah menempuhinya. Aku sentiasa ingat dengan kata2 arwah ibu aku, SETIAP APA YANG TERJADI PASTI ADA HIKMAH DI SEBALIKNYA.. Ramadhan dah nak melabuhkan tirai janji terlalu teruja menanti syawal ye sebab ajal pertemuan semua di tangan Allah. Macam2 boleh berlaku dalam sekelip mata. Salam penghujung ramadhan~~



3 Orang Berkongsi Pendapat:

Shasha Ryzal said...

:(
entah dpt jmpe lg ke x ramadhan thn dpn...

Shasha Ryzal said...

sedih.. kesian kwn2 aku..

Fatin Ruslin said...

2 la pasal.. sedih kan dorang raya taun nih.. =(