Monday, June 21, 2010

Selamat Hari Bapa, Ayah !!

140.gif

Baru aku teringat semalam hari yang cukup istimewa bagi bapa2 di luar sana kan. Entry nih aku tujukan pada mereka2 yang dah bergelar bapa. Mesti seronok kan seorang bapa dapat ucapan dari anak2 yang cukup mereka sayangi.

Alangkah bahagianya kalau aku jugak dapat berbuat demikian. Siyes aku cemburu tengok kemesraan anak dan ayah orang lain. Tapi cemburu aku mati di situ je sebab aku tahu takde guna nak cemburu lebih2 kan.

Cuma aku nak luahkan yang aku cukup rindukan detik2 indah dengan arwah ayah. Bukan peluk cium yang dapat aku berikan tapi cuma doa jela yang tetap aku berikan sampai bila2.

Ayah..
Akak rindukan ayah. Akak nak ayah dengan akak sekarang nih tapi ayah takde kan. Akak rindu nak berbual dengan ayah, gelak2 dengan ayah, kena marah dengan ayah. Akak tahu akak bukan lah anak yang baik kan dari kecil akak memang nakal. Suka buat ayah marah tapi bila akak ingat balik, kenangan tuh selalu buat akak senyum sorang2. Akak paling rapat dengan ayah kan antara adik2 yang lain sebab pergi balik sekolah ayah yang hantar ayah yang ambil. Teringat dulu masa mula2 ayah suruh akak cium pipi ayah, masa tuh ayah nak hantar akak pergi sekolah. Akak taknak sebab pipi ayah ade kumis. Akak geli. Tapi lepas tuh akak dah biasa, hari2 akak cium pipi ayah. Dan sekarang akak rindu saat tuh ayah. Masa form 2 dulu henfon akak kena rampas cikgu suruh telefon parents tapi akak takut nak telefon ayah. Akak pun telefon ibu tapi ayah yang baru balik kerja datang sekolah semata2 nak uruskan masalah disiplin akak. Tapi ayah tak marah akak ayah tanya cikgu tuh anak ayah ni memang kena bawak henfon pergi sekolah. Ayah back up akak even benda tuh sah2 salah akak. Selalu petang2 ayah ambil akak balik sekolah akak selalu tolong isikan minyak kereta untuk ayah. Ayah belanja akak beli pisang goreng. Thanx ayah ! Dulu akak cuma tahu basuh pinggan je then akak akan biarkan sinki tuh banjir ayah jugakla yang ajar akak supaya bersihkan sinki tuh. Masa tuh akak geli dengan sisa2 makanan dalam sinki tuh. Ayah cakap tu kan sisa makanan kita jugak. Sekarang akak dah tak geli dah. Akak akan pastikan sinki sentiasa bersih. Banyak lagi kenangan yang masih segar dalam ingatan akak. Ayah akan buat apa sahaja demi anak2 dye nih. Sempena hari bapa nih akak nak wish Happy Father's Day kat ayah. Ayah adalah hero akak sampai bila2 walaupun ayah dah tak ada bersama akak lagi. Akak sayang ayah sangat2. ;'(





2 Orang Berkongsi Pendapat:

Shasha Ryzal said...

upss..ternangis pulak.. ;(

Fatin Ruslin said...

luahan hatiku ;'(